Nažalost nisam mogao fotkati lučicu iz svih kuteva jer je zabranjeno biti u tom području.
Lučica je dio rafinerije Mlaka. Inače, postrojenje na Mlaki sagrađeno je prije stotinjak godina, u vrijeme kada je Mlaka bila periferija Rijeke, no širenjem grada područje rafinerije postalo je širi gradski centar i okruženo je stambenim kvartovima.
Postrojenja za proizvodnju maziva i bitumena nalaze se na Mlaki. Povezana je podmorskim naftovodom - dugim 7,2 km, promjera 20" - s lukom i naftnim terminalom u Omišlju na otoku Krku (JANAF). Potpuno je izgrađena kopnena prometna infrastruktura (ceste i željeznička pruga), sa svim uređajima za otpremu naftnih derivata.
Ovako je išla moja ruta.
Nailazim na bunker u zidu.
Bunker iznutra
Desno od bunkera je lansirna rampa za topredo.
Sad idemo prema onom bijelom autu.
Tu skrecemo desno
Ne mogu više ici od ove pozicije ,jer točno kod početka lučice je kućica od čuvara.
Baš kad sam išao ća ,dolazi meni u susret zaštitar od Sokola ,htio je proci pokraj mene jer je mislio da sam neki sef tamo jer su bili neki radovi građevinski u blizini ... i tako ja njega zaustavim, izvadim mobitel i pitam dali je vidio ovu zgradu vatrogasne postaje. Na što on kaže da to sigurno nije ovdje i tako ja krenem preko pruge na što on sa čuđenjem promatra jer sam trebao po cesti ici i onda me tek pitao šta radim ovdje.
I kad sam polazio pokraj vanjskog ulaza neki stari čuvar me je upitao šta tu slikaš, za koga radiš ?...

Sta ce se napraviti s tim područjem od oko 200 tisuća četvornih metara kad Ina ode s Mlake još cemo vidjeti ali kažu gradski planeri da ce umjesto rafinerijskih dimnjaka i starih mazivaških postrojenja na Mlaki izgraditi poslovni centar na potezu između Ulice Milutina Barača i Zvonimirove . Vizija je da Zvonimirova ulica, kao zapadni ulaz u grad, u budućnosti postane svojevrsna poslovna avenija. na mjestu petrolejske lučice nasut ce se obala za potrebe Zagrebačkog pristaništa a gaz se namjerava staviti na 20-22 s tom dubinom bi bili ispred Trsta i Kopra.
Spominju se i rafinerijski muzej kad se preseli rafinerija na Urinj. Ipak je ova riječka rafinerija, koja je puštena u rad još daleke 1883. godine, bila jedna od prvih inustrijskih pogona takve vrste u Europi i svijetu uopće.
U svakom slučaju iseljenje Inine rafinerije promijenit će izgled tog dijela grada i što je najvažnije donijet ce Riječanima novi svježi udisaj.






